آموزش پیانو برای کودکان از چه سنی مناسب است؟

دوشنبه 4 مهر 1401
12:31
samira

بسیاری از پدر مادرها تمایل دارند کودکان خردسال خود را راهی کلاس های موسیقی کنند،صرفا به دلیل اینکه ویدئوهایی در فضای اجتماعی دیده اند که در آن کودکی با مهارتی خارق العاده موسیقی می نواخته است.اما واقعا سن مناسب برای شروع کلاس موسیقی کودک چند سالگی است؟


بسیاری از اساتید و کارشناسان حوزه موسیقی سنین 4 و 5 سالگی را برای شروع کلاس موسیقی مناسب می دانند،اما بر خلاف این نظر،بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش پیانو بر این باورند که سنین خیلی پایین به هیچ وجه مناسب شروع فعالیت موسیقی نیست.آموزشگران موسیقی سن مناسب برای موسیقی را بعد از 9 سالگی و قبل از 20 سالگی می دانند و مقالات و تحقیقات بسیار جامعی نیز در این باره نوشته و منتشر کرده اند.

چه سنی برای آموزش ساز پیانو مناسب است؟

پیانو جز دسته سازهای غربی و از پر طرفدارترین ساز ها در جهان می باشد. در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی نیز این ساز از علاقه و محبوبیت بالایی برخوردار است.

برای آموزش پیانو در مراکز آموزشی معتبر دوره های مشخصی وجود دارد که قبل از ورود به کلاس باید شرایط سنی و یا شرایط پیش نیازی مشخصی داشته باشد که آموزش مناسب و مفید واقع گردد. در واقع سن ورود به کلاس شاید خیلی مهم نباشد بلکه شرایط دوره ها و این که برای هر سنی درست طراحی گردد بیشتر اهمیت دارد بنابراین باید در کلاسی ثبت نام کنید که هم مناسب سنتان باشد و هم مناسب روحیات شما .

علاقه به موسیقی و تمایل به یادگیری آلات موسیقی

مهمترین چیز در یادگیری هر نوع موسیقی تمایل داشتن فرزند شما برای یادگیری پیانو است. اگر انگیزه یادگیری در فرزند شما وجود دارد، به او کمک می کند تا بر همه مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوند غلبه کند. اگر انگیزه فقط از شما والدین کودک سرچشمه می گیرد ، دیر یا زود باید آماده ی مشاجره بین خودتان و فرزندتان باشید.

با تمام این تفاسیر هنوز هم برخی از خانواده ها اعتقاد دارند که فرزندشان به شدت به موسیقی علاقه دارد و دارای ضریب آی کیو بسیار بالایی است و می تواند موسیقی را از سن کم بیاموزد.

اما واقعیت این است که برای سنین زیر7سال ،صرفا کلاسهای آشنایی با موسیقی به صورت تفریحی مانند آموزش ارف (بلز،فلوت و...) و سوزوکی و نظایر آن توصیه می شود،اما ورود به دنیای جدی موسیقی مستلزم داشتن شرایط و توانایی هایی است که در سنین بالاتر بدست می آید.

پیش نیازهای کلاس آموزش پیانو

مهم ترین پیش نیاز ها از جمله 1-فهمیدن و درک ریتم در کلاس های آموزش موسیقی 2-توانایی و استعداد شناخت نت ها به تفکیک اسم های اصلی یا اسم های لاتین 3-شناخت زمان بندی های نت ها در موسیقی 4-علاقه به شروع آموزش موسیقی موارد اساسی که در بالا ذکر شد در قالب همان دوره های آموزش گنجانده می شود و از سوی اساتید آموزش داده می شود این موارد باعث می شود تا هم علاقمندی بیشتر باشد و هم ادامه روند آموزش بهتر و اصولی تر پیش برود اصولا برای آموزش موسیقی خیلی دقیق نمی توان سن خاصی را تعیین کرد چرا که استعداد موسیقی در افراد مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد و بسیار پیش آمده که دو نفر در یک سن معین توانایی های موسیقایی بسیار متفاوتی از خود نشان داده اند به همین خاطر اساتید موسیقی قبل از تعیین سن سعی می کنند تا کلاس را ارزیابی نمایند و بر اساس خود فرد در مورد شروع و نحوه آموزش موسیقی نظر دهند.


خلاصه و جمع بندی


در نظر داشته باشید که این گفته‌ها تنها هدایت‌گر شما است و انتظارات شما از فرزندتان بستگی به خود او و معلم او خواهد داشت. نکته مهمی که از این نوشتار باید یادتان بماند این است که کسب تجربه‌های موسیقایی توسط فرزند شما در سنین خردسالی از اهمیت بسیار زیادی در فرایند شکل‌گیری مهارت‌های موسیقایی او برخوردار است؛ درست مانند دوچرخه‌سواری یا آموختن یک زبان، این مهارت‌ها نیز در سنین بالاتر قابل یادگیری هستند اما کودک شما برای تبدیل شدن به یک نابغه‌ی موسیقایی، به این فعالیت‌ها و کسب تجربه‌ها در سنین خردسالی نیازمند است.



[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت | طراحی وب سایت ساین وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]